კომპლექსური დავალება

Tuesday, December 8, 2015

შემოდგომის გაცილება

IIკლასი
შემოდგომის გაცილება
მუსიკალური გაფორმება 
6 სიმღერა

მოსწავლეთა რაოდენობა:12


მომზადების ვადა:1 თვე


ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:


მუს.II.2. მოსწავლე შეუძლია სიმღერ მარტო და სხვებთან ერთად.
უს.II.4.  მოსწავლეს შეუძლია  საკუთარი  დამოკიდებულების გამოხატვა  მოსმენილი მუსიკალური   ნაწარმოების  მიმართ.     
მუს.II.6. მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის მირება სხვადასხვა სახის ღონისძიებაში.
მუს.II.10.  მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილ ნაწარმოებ  ყოველდღიურობასთან აკავშირებ.მუს.II.8. მოსწავლეს ესმის და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ მუსიკა გრძნობებისა დაგანწყობილებების გამოხატვის საშუალებაა.

საქართველოს ცავ
საქართველოს ცავ თამარის თვალის ფერო ,მზევ ქართლოსის ჰანგო ყოვლად სახიერო
საღვთო მიწავ იმერ ამიერო,უკვდავებავ, სუნთქვავ სახიერო ,მრავალჟამიერ 2-ჯერ
საქართველოვ,რუსთაველის ტკბილო დედავ,
შენს თავზე მე მთვარის უკვდავ გვირგვინს ვხედავ.
შენი შვილი ამბორს გაგიბედავს,შენს მომავალს ღვთის თვალებით ვხედავ
მრავალჟამიერ 2-ჯერ.
                    
 ბალადა ვაზზე

ვაზო ლამაზო ფესვო ნაკურთხო,ვაზო ქართველი კაცის დიდებავ.
ფერით ზურმუხტო ბარაქით უხვო.შენით სამშობლო ხარობს ირთვება.
ნაზო ქალწულო დალალდაწნულო,ვაზო შენს გამო არ ვართ მოცლილი.
შემოდგომაზე მითხარ ასულო,რთველი არის თუ შენი ქორწილი.
ლაღი და ალმასი,ვაზია ლამაზი
წყაროვ დოვლათის,სათავევ ლხინის,ყველა დაგხარის თავზედ გევლება
ელავს მთაბარი სამშობლო მიწის გუნდი ვარსკვლავთა გშვენის მტევნებად.


იმერული მგზავრული

ჰარალო, ჰორუდილა დელა ,აბადელია, ჰოვო დელა,ჰარალო,
ჰოვო დელა დელია ნანი ნანინა.
ჩემო მკვლელო, ჩემო მწველო, ჩემო ახლო მეზობელო
ჰარალო ჰოვოდელა დელია ნანი  ნანინა
შენ რომ ცეცხლი მომიკიდე მითხარ როგორ გავანელო.
ჰარალო ჰოვოდელა დელია ნანი ნანინა.
ჰარალო, ჰორუდილა დელა ,აბადელია, ჰოვო დელა,ჰარალო,
ჰოვო დელა დელია ნანი ნანინა. ჰე.

დიდება

დიდება და ღმერთსა დიდება,პირველად ღმერთი ვახსენოთო
ის უფრო დიდებულიაო, და  მემრე და ყოვლადწმინდაო.
მასპინძელო ჩვენო ლხინო,მარნის კარი გიჭრიალებსო
აუხადი აგვიხადიო, ყელი ჩაგვიმაჭრიანეო.
ღმერთს დიდება, ჩვენ მშვიდობაო .დიდება და ღმერთსა დიდება.

 ცანგალა და გოგონა /ქართლი

ცანგალა და გოგონა ცანგალა გოგონა  2 ჯერ
გოგნი გოგნი გოგნი გოგო,გოგნი გოგნი გოგონაა 2 ჯერ
ცანგალა ქალაქ წავიდა ყურძენი მაიპარა ,ყურძენი თვითონ შეჭამა საფლავი გაითხარა
ცანგალა და გოგონა ცანგალა გოგონა 2 ჯერ
ეს ბიჭი კარგად თამაშობს ფეხის წვერებზე დგება
 ამან რომ ფეხი იტკინოს გოგონას და ბრალდება
ცანგალა და გოგონა ცანგალა გოგონა  2 ჯერ
გოგნი გოგნი გოგნი გოგო,გოგნი გოგნი გოგონაა 2 ჯერ


 რაშოვდა რაჭული
(ორგუნდოვანი შესრულებით)
რაშოვდა, დელილო დელიო დელა რაშოვდა, რაშოვდა ჩამოვიარე სევაო რაშოვდა,
რაშოვდ,ა გოგუები იძახიან რაშოვდა,რაშოვდა,ნეტა ვის სახლში შევაო რაშოვდა,
რაშოვდა, მამასახლისი გალახეს რაშოვდა, რაშოვდა, ერთი ორი მეც მომარტყეს რაშოვდა,      
 რაშოვდა, დელიო დელიო დელა რაშოვდა ,ჰე.
ტაში ბიჭო გიორგუნა არ გოუშვა ეს ბოშუნა 4 ჯერ
დოუკვირდი მაგასაო მა გიყიდის კაბასაო 4 ჯერ



როცა ფანდური უჭირავთ მათ სიხარულს არ აქვს საზღვარი!


წინარე ცოდნა:მუს.I.2. მოსწავლე შეუძლია სიმღერ მარტო და სხვებთან ერთად.
მუს.I. 1. მოსწავლეს შეუძლია მუსიკალური ენის ნასწავლ ელემენტებს ამოცნობ და მათი გამოყენებ რიტმულ-ინტონაციურ სავარჯიშოებში.  უს.I. 4. მოსწავლეს შეუძლია  საკუთარი  დამოკიდებულების გამოხატვა  მოსმენილი მუსიკალური      ნაწარმოების  მიმართ.   

უს.I.5. მოსწავლეს შეუძლია  ნასწავლი მუსიკალური ტერმინების გამოყენება.უს.I..9. მოსწავლე   იცნობს    ნასწავლ მუსიკალურ საკრავებს.

საგანთან ინტეგრირება:ქართული ენა(პედაგოგი: მაია ოდიკაძე) და 
ცეკვა(სოფო კუპრეიშვილი)

მაია ოდიკაძე და მედეა თუთბერიძე

ღონისძიების შემდეგ!

                                       მადლობთ ყურადღებისათვის!

No comments:

Post a Comment