ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
კლასი:III
თარიღი: 25.09
2019
საგანი: მუსიკა
მასწავლებლისსახელი, გვარი: მედეა
თუთბერიძე
მიმართულება:
1.შემოქმედება
და პრაქტიკა (I სემესტრი )
2.მუსიკის აღქმა კონტექსტში და ინტერპრეტაცია ( II სემესტრი)
გრძელვადიანი მიზანი: 1.შემოქმედება და პრაქტიკა I
სემესტრი
მუს.საწყ(I).1.
მუს.საწყ(I).2.
მუს.საწყ(I).3
|
მოსწავლეს
შეუძლია ხმების გამოყენება ემოციის გადმოსაცემად,ხმის მეშვეობით გარესამყაროს
ასახვა და ხმების სხვადასხვაგვარად ჩაწერა.
|
მუს.საწყ(I).4
მუს.საწყ(I).5
მუს.საწყ(I).6
|
2.მუსიკის აღქმა კონტექსტში და ინტერპრეტაცია
( II სემესტრი)
მოსწავლეს
შეუძლია მუსიკის როლის განსაზღვრა,ხმისა და გამოსახულებას
ერთმანეთთან დაკავშირება და ხალხური მუსიკის
ამოცნობა.
|
მოკლევადიანი მიზანი 1.შემოქმედება და პრაქტიკა (I
სემესტრი )
1.
2.
3.
|
მოსწავლეს
შეუძლია ხმების გამოყენება ემოციის გადმოსაცემად (სექტემბერი/ოქტომბერი)
მოსწავლეს
შეუძლია ხმის მეშვეობით გარესამყაროს ასახვა (ნოემბერი)
მოსწავლეს
შეუძლია ხმების სხვადასხვაგვარად
ჩაწერა(დეკემბერი)
|
4.
5.
6.
7.
|
მუსიკის აღქმა კონტექსტში II სემესტრი
მოსწავლეს შუძლია მუსიკის როლის განსაზღვრა.(იანვარი,
თებერვალი)
მოსწავლეს
შეუძლია მუსიკაში ტემპის და მელოდიის
როლის განსაზღვრა(მარტი)
მოსწავლეს
შეუძლია ხმისა და გამოსახულების ერთმანეთთან დაკავშირება(აპრილი)
მოსწავლეს
შეუძლია ხალხური მუსიკის ამოცნობა.(მაისი,ივნისი)
|
მიზნის შესაბამისი აქტივობები
სექტემბერი
ოქტომბერი (T დიაგრამა
,მატრიცა,ვენის დიაგრამა,წყვილებში მუშაობა,ინდივიდუალურად,მთელი კლასი.)
|
რესურსი
|
|
1
|
მასწავლებელი
მოსწავლეს ასმენინებს ბუნებრივად და
ხელოვნურად მიღებულ ხმებს . მოსწავლეს ევალება
განასხვავოსოს ეს ხმები ერთმანეთისგან და ჩაწეროს შესაბამის ცხრილში-
|
კომპიუტერი ,აუდიო ჩანაწერი რვეული.
|
2
|
მასწავლებელი
მოსწავლეს ასმენინებს ხმაურს და მღერას.მოსწავლეს ევალება შეავსოს Tდიაგრამა ხმაურისა და მღერის უკეთ დახასიათების მიზნით.
|
კომოიუტერი აუდიო
ჩანაწერი,სახატავი ალბომი,ფერადი ფანქრები,რვეული
|
3
|
მასწავლებელი უკრავს
რიტმულ ტაშებს სხვადასხვა ტემპში. მოსწავლე ასრულებს იმეორებს ტაშებს კალასელებთან ერთად და მოცემულ გრაფიკულ ნახაზებს ინდივიდუალურად
დაუკავშირებს.
|
ხელები,ფერადი ფანქრები სახატავი ალბომი.
|
4
|
მასწავლებელი მოსწავლეს ასმენინებს ნელ და ჩქარ
მუსიკას(მოცარტის ღამის პატარა სერენადაIდა II ნაწილს).მოსწავლეს ეძლევა დავალება განასხვავოს ტემპი და ამ ორი მუსიკალური
ნაწარმოების მიხედვით შეავსოს მატრიცა.
|
კომპიუტერი, აუდიო
ჩანაწერი, უბრალო ფანქარი,48 ფურცლიანი რვეული.
|
5
|
მასწავლებელი
უკრავს ჩაიკოვსკის სხვადასხვა (მხიარული და სევდიანი)განწყობილების
მელოდიას მოსწავლეს ევალება დაასახელოს
რომელი მელოდია როგორი განწყობილებისაა. ამ ორი მუსიკალური ნაწარმოებზე
დაყრდნობით შეავსებს ვენის დიაგრამას.
შთაბეჭდილება გადმოსცეს ნახატით.
|
ფორტეპიანო,კომპიუტერი ,აუდიო ჩანაწერი,სახატავი
ალბომი, ფერადი ფანქრები
|
6
|
მოსწავლეს
მასწავლებელი აძლევს დავალებას ჩაწეროს
მოსმენილო ხმები არატრადიციული და ტრადიციული სიმბოლოებით.
|
ნოტის რვეული,სახატავი ალბომი ,უბრალო
ფანქარი,ფერადი ფანქრები,საშლელი.
|
|
|
ნოემბერი
(როლური თამაშიჯგუფური
მუშაობა)
1
|
მასწავლებელი
მოსწავლეს ასმენინებს „დო,რე,მი“სიმღერას.მოსწავლეს ეძლევა დავალება მოძრაობით ჟესტების ენით გამოხატოს სიმღერის
ხასიათი და შინაარსი.(როლური
თამაში)-გაითამაშებს სიმღერის შინაარსს.
|
აუდიო ვიდეო ჩანაწერი ,
|
2
|
მასწავლებელი
მოსწავლეს მოასმენინებს მუსიკას .მოსწავლე ევალება დირიჟორობით (ორ
მეოთხედზე)აყვეს მუსიკას და ასე
განასხვავოს მუსიკაში ძლიერი და სუსტი დრო.
|
კომპიუტერი აუდიო და
ვიდეო ჩანაწერი.ფერადი ფანქრები,სახატავი ალბომი.
|
3
|
მოსწავლეს
ევალება,მასწავლებლის ინსტრუქციის გათვალისწინებით , მოსმენილი ხმების
საფუძველზე ,შეავსოს ცხრილი“ძლიერი და სუსტი ბგერები“
|
კომპიუტერი .რვეული.
|
4
|
მოსწავლე
მასწავლებლის მითითების მიხედვითგამოსახავს
დიდი და პატარა ბურთებით ძლიერ
და სუსტ დროს. შექმნის ნახატს.
|
კომპიუტერი აუდიო და
ვიდეო ჩანაწერი.ხმა ,სახატავი ალბომი,ფანქრები
|
დეკემბერი
(ვიცი მინდა ვიცოდე,
ვისწავლე,დასკვნის გამოტანა,ჯგუფში მუშაობა)
1
|
მასწავლებელი მოსწავლეს სანოტო რვეულში გამოუწერს ვიოლინოს გასაღებს, და
ნოტებს ხაზებზე.მოსწავლეს ევალება
გამოწეროს ნოტები მუსიკის ფონზე(მოცარტის 40-ე სიმფონია) და დაეუფლოს
მისიკალურ ტრადიციულ დამწერლობას.
|
კომპიუტერი აუდიო
ჩანაწერი,სანოტო რვეული.უბრალო ფანქარი, საშლელი
|
2
|
მასწავლებელი
მოსწავლეს ბუკში გადაუგზავნის სემპლებს.მოსწავლე შეთანხმებული თანმიმდევრობის
მიხედვით დაალაგებს და ააჟღერებს.შემდეგ კი ამ სემპების მელოდიას პიქტოგრამებით
გამოსახავს სახატავ ალბომში
|
კომპიუტერი
,მოსწავლის ბუკი,სახატავი ალბომი ,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი
საშლელი,სათლელი.
|
3
|
მასწავლებელი სანოტო
რვეულში გამოუწერს ნოტებს ხაზებს შუა
ვიოლინოს გასაღებში ,მოსწავლე
მუსიკის ფონზე (შოპენის
ნოქტიურნი)გამოწერს სანოტო რვეულში .ამ აქტივობის შემდეგ მოსწავლე შეავსებს
ცხრილს „ვიცი მინდა ,ვიცოდე)მუსიკალური დამწერლობის შესახებ
|
კომპიუტერი,უბრალო ფანქარი,ნოტის რვეული,
|
4
|
მასწავლებელი
მოასმენინებს ნაწყვეტს გუნდი-„აბიო მეფე“ ფალიაშვილის ოპერიდან „აბესალომ და
ეთერი“. მოსწავლე პიქტოგრამებით გამოსახავს მელოდია
|
კომპიუტერი,სახატავი
ალბომი,ფერადი ფანქრები
|
იანვარ-თებერვალი
(ვენის დიაგრამა ჯგუფური
მუშაობა.)
1
|
მასწავლებელი
მოსწავლეს ასმენინებს ორ ფრაგმენტს ჩაიკოვსკის „ტაძარში““ და რიმსკი- კორსაკოვის
„ძიძას ზღაპარი“ საბავშვო ალბომიდან. მოსწავლემ უნდა ამოიცნოს ამ ორი პიესიდან
რომელი პიესა გვიხატავს საეკლესიო ზარების გალობას.ვენის დიაგრამის საშუალებით
იპოვოს მსგავდება,,განსხვავება და საერთო ამ ორ ნაწარმოებს შორის.
|
კომპიუტერი, აუდი
ჩანაწერი,სახატავი ალბომი,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი ,საშლელი.
|
2
|
მასწავლებელი
მოწსავლეს მოასმენინებს მუსიკას .მოსწავლეს ევალება არატრადიციული სიმბოლოებით გამოსახოს რა
იმიტაცია ესმის და ჩახატოს სახატავ ალბომში.
|
კომპიუტერი,აუდიო
ჩანაწერი,ფორტეპიანო,სახატავი ალბომი ფანქრები.
|
3
|
მასწავლებელი
ასმენინებს მუსიკას.მოსწავლემ უნდა გამოიცნოს ოსტინატო რომელ ხმაშია.განსაზღვრავს ბანის როლს
მუსიკაში მოსწავლე მასწავლებელთან ეთად
მღერის მუსიკალურ ოსტინატოს,გამოწერს სანოტო რვეულში.
|
ფორტეპიანო,
ხმა.სანოტო რვეულში ჩაწერს ოსტინატოს ბგერებს.
|
4
|
მოსწავლე გააკეთებ
ბუკში გადმოგზავნილი მელოდიის კოლაჟს და გააჟღერებს კლასში.დაადგენს
მუსიკის ხასიათს,რიტმს,
|
კომპიუტერი,ბუკი.სახატავი
ალბომი,ფერადი ფანქრები.
|
5
|
მოსწავლე
მასწავლებელთან ერთდ მღერის ოსტინატოს,დო სოლ დო. მოსწავლეს ავალებს გამოწეროს
სანოტო რვეულში
|
სანოტო რვეული,ფორტეპიანო
|
6
|
მასწავლებელი
ასმენინებს მოსწავლეს მუსიკას.მოსწავლეს ავალებს მასწავლებელი დაადგენოს მუსიკის ნაწყვეტების რეგისტრი ,ტემპი,რიტმი და ამ ცნებების გამოყენებით შეავსოს ასოციაციური
კავშირების რუკა.ცნებები თავისი მნიშვნელობის მიხედვით გააფერადოს თავისი
შეხედულებით.
|
კომპიუტერი,აუდიო ჩანაწერი,სახატავი ალბომი.
|
მარტი
(ინფორმაციის ორგანიზება,მონიტორინგი
და შეფასება.ინდივიდუალური)
1
|
მასწავლებელი
მოსწავლეს მოასმენინებს მუსიკალურ ნაწარმოებებს,მოსწავლე მოსმენილ მუსიკას
დაუკავშირებს 32 33 გვერდებზე მოცემულ სურათებს.მოსწავლე განსაზღვრავს მუსიკის
ტემპს
|
კომპიუტერი,აუდიო
ჩანაწერი, სახელმძღვანელო.
|
2
|
მასწავლებელი
მოსწავლეს ასმენინებს მუსიკალურ ნაწარმოებებს,მოსწავლეს ევალება განსაზღვროს
მელოდიის მიმართულება,რიტმი,რეგისტრი (აღმავალი,დაღმავალი)მოახდინოს ნასწავლი
მასალის მონიტორინგი და შეაფსება.
|
კომპიუტერი,აუდიო
ჩანაწერი.ფორტეპიანო ხმა რვეული
|
3
|
მასწავლებელი
მოსწავლეს აძლევს დავალებას იმღეროს მუსიკალური მოტივები სხვა და სხვა ტემპში.
|
ფორტეპიანო,ხმა
|
4
|
მასწავლებელი მოსწავლეს ორ მუსიკალურ ნაწარმოებს მოასმენინებს, მოსწავლე რვეულში გააკეთებს
ინფორმაციის ორგანიზებას. დაადგენს მუსიკალური ნაწარმოების ზომას, ტემპო-რიტმს,მელოდიის
სვლას(აღმავალი დაღმავალი)
|
კომპიუტერი,აუდიო
ჩანაწერი.ფორტეპიანო.48 ფურცლიანი რვეული.
|
აპრილი
(დასკვნის გამოტანა.ინდივიდუალური)
1
|
მოსწავლე
მასწავლებელთან ერთად მღერის ინტერვალებს.მოსწავლს ევალება ინტერვალებზე
დაყრდნობით შეავსოს ცხრილი .ჩაამატოს გამოტოვებული ნოტები.
|
ფორტეპიანო,ხმა,სანოტო
რვეული .სახატავი ალბომი
|
2
|
მასწავლებელი
მოსწავლეს მოასმენინებს მოცარტის ნაწარმოებს. გერშვინის ნაწარმოებს.მოსწავლე
განასხვავებსTდიაგრამის საშუალებით
.
|
კომპიუტერი,ფორტეპიანო.რვეული
|
3
|
მასწავლებელი
მოსწავლეს ასმენინებს ანდერსონის „სინკოპირებულ საათს“ და მოსწალე ტაშით
ყვება.შემდეგ უსადაგებს ნაბიჟებს .ვიყენებთ მარშის,მუსიკით სვლის მეთოდს.
შთაბეჭდილებას გამოხატავს ხატვით.
|
კომპიუტერი,სახატავი
ალბომი.
|
4
|
მასწავლებელი
მოსწავლეს მოასმენინებს გერშვინის „ამერიკელი პარიზში.“მოსწავლე მიუსადაგებს
გამოსახულებებს.მასწავლებელი ეკითხება:როგორ შეიძლება მუსიკალური ინტონაციებით
განწყობილების გადმოცემა?მოსწავლეს გამოაქვს დასკვნები .შეავსებს კითხვარს.
|
კომპიუტერი,აუდიო
ჩანაწერი,რვეული.
|
მაისი-ივნისი
(სამუშაოს განაწილება,წყვილებში
მუშაობა,ურთიერთსწავლება)
1
|
მოსწავლე
მასწავლებლის მითითებით ეცნობა ქართული ხალხური საკრავის-ფანდურის აგებულებას სტრუქტურას და წყობას.
|
ფანდური
|
2
|
მასწავლებელი
მოსწავლეს ასწავლის ფანდურის 3 აკორდს აკორდს.წყვილებში მუშაობა.
|
ფანდური
|
3
|
მასწავლებელი
მოსწავლეს ასმენინებს ქართულ ხალხურ სიმღერას .მოსწავლე დაადგენს სიმღერის
კილოს.ტეპს,რიტმს და თვლას,განწყობილებას.შეავსებს მატრიცას.
|
კომპიუტერი,ფანდური.აუდიო
ჩანაწერი.რვეული
|
4
|
მასწავლებელი
მოსწავლეს აცნობს ქართულ ხალხურ საკრავს-დოლი.ასწავლის მასზე რიტმულად დაკვრის
ხერხებს. მოსწავლე იმეორებს დოლზე რიტმულ ინტონაციებს.შემდეგ კი თვითონ
დამოუკიდებლად უკრავს.
|
დოლი.
|
5
|
მასწავლებელი
მოსწავლეს ასმენინებს ხალხურ მელოდიას.მოსწავლეს ევალება დოლით აყვეს 4 ტაქტი.
|
კომპიუტერი აუდიო ჩანაწერი
|
6
|
მასწავლებელი ასმენინებს მოსწავლეს სიმღერა -ფერხულს „ცანგალა და გოგონა“მასწავლებელი
მოსწავლეს ეკითხება როგორ აისახება გართობის სხვადასხვა ფორმა ხალხურ მუსიკაში.
მოსწავლეს სიმღერიდან მიღებული შთაბეეჭდილების მიხედვით ,შეძლებისდაგვარად ,
მღერით და ცეკვით გასცემს პასუხს.შემდეგ კი
მასწავლებელი
ასწავლის ამ სიმღერის ცეკვის ელემენტებს. მოსწავლეს ევალება ილეთები გაიმეოროს.
მასწავლებელი ასევე იყენებს მოსწავლეთა ურთიერთსწავლების მეთოდს.ამის შემდეგ
მასწავლებელი მოსწავლეს ეკითხება როგორ აისახება გართობის სხვადასხვა ფორმა
ხალხურ მუსიკაში.
|
ფანდური ხმა. კომპიუტერი აუდიო ჩანაწერი
|
No comments:
Post a Comment