კომპლექსური დავალება

Sunday, September 15, 2019

თემატური გეგმა IX კლასი


 სსიპ ქალაქ თბილისის N11 საჯარო სკოლა
საგანი: მუსიკა
კლასი: IX
მასწავლებელი: მედეა თუთბერიძე
                                                            თემატური გეგმა
შესასწავლი
თემა
                             დასაწყისი
                        მუსიკალური ტესტები

შესასწავლი მასალა 
საკრავები;მუსიკა კინოსა და თატრში.გია ყანჩელი.რევაზ ლაღიძე
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
მუს. IX. 1.  მოსწავლეს შეუძლია იმპროვიზაციის პროცესში მონაწილეობა.
მუს. IX. 2. მოსწავლეს შეუძლია სიმღერა თანაკლასელებთან ერთად.მუს. მუს.IX.5.  მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი  მუსიკალური ნაწარმოების გაანალიზება.მუს.IX.6.  მოსწავლეს შეუძლია გააცნოს თანაკლასელებს მუსიკალური ხელოვნების ნიმუში ან  მუსიკოსის შემოქმედება.მუს.IX.7.  მოსწავლეს  შეუძლია საკუთარი და სხვისი შემოქმედების განხილვა.მუს.IX.9.  მოსწავლე აცნობიერებს მუსიკის როლს საზოგადოების ცხოვრებაში.
საკვანძო კითხვები
საკრავების რომელ ჯგუფებს ვიცნობთ?რა ვიცით კოპოზიტორთა ცხოვრებასა და შემოქმედების შესახებ?
მკვიდრი წარმოდგენები
მოსწავლე შეძლებს შემოქმედებით პროცესში აქტიურად ჩათვას.მოსმენილი მუს.მასალის ყოველდღიურობასთან დაკავშირებას.კომპოზიტორთა ცხოვრებისა და შემოქმედებითი გზის მნიშვნელოვანი თარიღების ცოდნა
შეფასების კრიტერიუმები
კითხვებზე ამომწურავი პასუხის გაცემა;მუსიკალური ნაწარმოების მიმართ საკუთრი დამოკიდებულების წარმოჩენა;ინფორმაციის გასაგებად გადმოცემა.მუსიკალური ტერმინოლოგიის სწორად გამოყენება,საკრავთა ჟღრადობის გარჩავა.პრეზენტაციისათვის  ინფორმაციის მოძიება დახარისხება
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
პრეზენტცია.პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება.რუბრიკა
კომპლექსური დავალებები
გაკვეთილებში მოცემულ კითხვებზე პასუხი;წარმოდგენილ ფოტოებზე საკრავების და საკრავთა ჯგუფების ამოცნობა.დამატებითი ინფორაციის მოძიება
შესასწავლი
თემ
ჯაზი 
შესასწავლი მასალა 
ბლუზი და სპირიჩუელსი;რეგთაიმი;ჯაზის მიმართულებები;ჯორჯ გერშვინი
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
მუს. IX. 1.  მოსწავლეს შეუძლია იმპროვიზაციის პროცესში მონაწილეობა.მუს.IX.6.  მოსწავლეს შეუძლია გააცნოს თანაკლასელებს მუსიკალური ხელოვნების ნიმუში ან  მუსიკოსის შემოქმედება.მუს.IX.7.  მოსწავლეს  შეუძლია საკუთარი და სხვისი შემოქმედების განხილვა.მუს. IX.8.  მოსწავლეს  შეუძლია მუსიკალური ნაწარმოების სტრუქტურული და სახეობრივი  მხარეების დახასიათება.მუს.IX.9.  მოსწავლე აცნობიერებს მუსიკის როლს საზოგადოების ცხოვრებაში.
საკვანძო კითხვები
რა არის ჯაზი?რომელ მიმართულებებს აერთიანებს ჯაზი?რომელი გამოჩენილი ჯაზის კომპოზიტორი ვიცით?
მკვიდრი წარმოდგენები
სტილზე,ჟანრზე სწორი წარმოდგენა.მუსიკალური ტერმინოლოგიის სწორად გამოყენება.ჟანრისა და ხასიათის განსაზღვრა.კომპოზიტორთა ცხოვრებისა და შემოქმედებითი გზის მნიშვნელოვანი თარიღების ცოდნა
შეფასების კრიტერიუმები
კითხვებზე ამომწურავი პასუხის გაცემა;მუსიკალური ნაწარმოების მიმართ საკუთრი დამოკიდებულების წარმოჩენა;ინფორმაციის გასაგებად გადმოცემა.მუსიკალური ტერმინოლოგიის სწორად გამოყენება,საკრავთა ჟღრადობის გარჩავა.პრეზენტაციისათვის  ინფორმაციის მოძიება დახარისხება
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
პრეზენტცია.პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება.რუბრიკა
კომპლექსური დავალებები
გაკვეთილებში მოცემულ კითხვებზე პასუხი;დამატებითი ინფორაციის მოძიება
შესასწავლი თემა
კლასიციზმი
შესასწავლი მასალა 
ვენის კლასიკოსები:ჰაიდნი;მოცარტი;ბეთჰოვენი
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
მუს.IX.5.  მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი  მუსიკალური ნაწარმოების გაანალიზება.მუს.IX.6.  მოსწავლეს შეუძლია გააცნოს თანაკლასელებს მუსიკალური ხელოვნების ნიმუში ან  მუსიკოსის შემოქმედება.მუს. IX.8.  მოსწავლეს  შეუძლია მუსიკალური ნაწარმოების სტრუქტურული და სახეობრივი  მხარეების დახასიათება.მუს.IX.9.  მოსწავლე აცნობიერებს მუსიკის როლს საზოგადოების ცხოვრებაში.
საკვანძო კითხვები
როგორი სტილია ბაროკო?რა მნიშვნელობა აქვს მსოფლიო მუს.კულტურისათვის ბახის შემოქმედებას?
მკვიდრი წარმოდგენები
ბაროკოს ეპოქის მუს.კულტურისა და საკრავების ცოდნა.ახალი ტერმინების სწორად გააზრება-გამოყენება
შეფასების კრიტერიუმები
ეპოქაზე სტილზე,ჟანრზე სწორი წარმოდგენა.კომპოზიტორთაცხოვრებისა და შემოქმედებითი გზის მნიშვნელოვანი თარიღების ცოდნა
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
პრეზენტცია.პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება.რუბრიკა
კომპლექსური დავალებები
დამატებითი ინფორმაციის მოძიება ეპოქისა და კოპოზიტორების შესახებ
შესასწავლი
თემა
ქართული-ხალხური მუსიკა
                             
შესასწავლი მასალა 
იმერეთი;აჭარა;შვშთი;ლაზეთი;გურია
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
მუს. IX. 2. მოსწავლეს შეუძლია სიმღერა თანაკლასელებთან ერთად.მუს.IX.5.  მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი  მუსიკალური ნაწარმოების გაანალიზება.მუს. IX.8.  მოსწავლეს  შეუძლია მუსიკალური ნაწარმოების სტრუქტურული და სახეობრივი  მხარეების დახასიათება.მუს.IX.9.  მოსწავლე აცნობიერებს მუსიკის როლს საზოგადოების ცხოვრებაში.
საკვანძო კითხვები
რატომ არის უნიკალური ქართული ხალხური სიმღერა?რა განასხვავებს მას სხვა ქვეყნების ფოლკლორისგან?
მკვიდრი წარმოდგენები
მრავალხმიანობა.საქართველოს კუთხეებს შორის განსხვავება.ხალხური საკრავები.მოსმენილი მუს.ნიმუშის ყოვედღიურობასთან დაკავშირება
შეფასების კრიტერიუმები
მოსმენილი  სიმღერის მიხედვით ამათუ იმ კუთხის მუსიკის დამახასიათებელი ელემენტების ამოცნობა.ჟანრის განსაზღვრა.საკრავების ვიზუალურად ამოცნობა.კითხვებზე ამომწურავი პასუხის გაცემა
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება
კომპლექსური დავალებები
პრაქტიკული სამუშაო.გაკვეთილში დასმულ კითხვებზე პასუხი.
შესასწავლი
თემა
                                თანამედროვე სიმღერები
                                                       
შესასწავლი მასალა 
სხვადასხვა კიმპოზიტორთა და სტილის სიმღერები
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
მუს. IX. 1.  მოსწავლეს შეუძლია იმპროვიზაციის პროცესში მონაწილეობა.მუს. IX. 2. მოსწავლეს შეუძლია სიმღერა თანაკლასელებთან ერთად.მუს.IX.5.  მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი  მუსიკალური ნაწარმოების გაანალიზება.მუს. IX.8.  მოსწავლეს  შეუძლია მუსიკალური ნაწარმოების სტრუქტურული და სახეობრივი  მხარეების დახასიათება.
საკვანძო კითხვები
როგორი ხასიათისაა შესწავლილი სიმღერა?რომელი ჟანრია?როგორ ტემპშია?მაჟორულია თუ მინორული?ხალხურია თუ პროფესიული?
მკვიდრი წარმოდგენები
მოტივი, რიტმი, ტემპი,ტემპის მონაცვლეობა, მუსიკალური კოლაჟი, მუსიკალური კომპოზიცია.ჟანრი
შეფასების კრიტერიუმები
როგორ ინტონირებს მოსწავლე,ტექსტის გამოთქმის სიზუსტე,რითმულობა,არტისტიზმი.ჯგუფში მღერისას ანსამბლურობა
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
განმსაზღვრელი და განმავითერებელი შეფასების რუბრიკა
კომპლექსური დავალებები
ნასწავლი სიღერების მარტო ან კლასთან ერთად შესრულება.კითხვა-პასუხი
შესასწავლი
თემა
                             მუსიკალური რომანიზმი
შესასწავლი მასალა 
მუსიკალური რომნტიზმის ეპოქის კომპოზიტორები (შუბერტი;ვებერი;პაგანინი;მენდელსონი,შოპენი;ლისტი)
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
მუს.IX.5.  მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი  მუსიკალური ნაწარმოების გაანალიზება.მუს.IX.6.  მოსწავლეს შეუძლია გააცნოს თანაკლასელებს მუსიკალური ხელოვნების ნიმუში ან  მუსიკოსის შემოქმედება.მუს. IX.8.  მოსწავლეს  შეუძლია მუსიკალური ნაწარმოების სტრუქტურული და სახეობრივი  მხარეების დახასიათება.მუს.IX.9.  მოსწავლე აცნობიერებს მუსიკის როლს საზოგადოების ცხოვრებაში.
საკვანძო კითხვები
რა არის რომანტიზმი?რა განსაკუთრებული წვლილი მიუძღვით რომანტიკოს კომპოზიტორებს მუს.ხელოვნების განვითერებაში?
მკვიდრი წარმოდგენები
რომანტიზმის მუს.კულტურისა და საკრავების ცოდნა.რომანტიზმის ასპექტები.ახალი ტერმინების სწორად გააზრება-გამოყენება
შეფასების კრიტერიუმები
ეპოქაზე სტილზე,ჟანრზე სწორი წარმოდგენა.კომპოზიტორთაცხოვრებისა და შემოქმედებითი გზის მნიშვნელოვანი თარიღების ცოდნა
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
პრეზენტცია.პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება.რუბრიკა
კომპლექსური დავალებები
დამატებითი ინფორმაციის მოძიება ეპოქისა და კოპოზიტორების შესახებ
შესასწავლი
თემა
                                Finale-2008
                                           
შესასწავლი მასალა 
კომპიუტერული პროგრამა Finale-2008 შესწავლა.ტაქტებში ნოტების და სიმბოლოების ჩაწერა(გრძლიობები,ალტერაცია,ზომა)
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ

მუს. IX. 3.  მოსწავლეს შეუძლია კომპოზიციების შექმნა მუსიკალურ-კომპიუტერული პროგრამების გამოყენებით.  
საკვანძო კითხვები
შეიძლება თუ არა მუსიკის შექმნა თანამედროვე ტექნოლოგიების დახმარებით?
მკვიდრი წარმოდგენები
კომპიუტერი და მუსიკა,ფაილი,კომპიუტერული პროგრამა.მარტივი კომბინაციებით სანოტო ჩანაწერის აკრეფა 
შეფასების კრიტერიუმები
შემოქმედებითი პროდუქტის შექმნა,მუს კომპოზიციის შექმნა კომპიუტერული პროგრამის დახმარებით 
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასების რუბრიკა
კომპლექსური დავალებები
პრაქტიკული სამუშაო კომპიუტერთან




No comments:

Post a Comment